Have a nice day!

Tågförseningar..och en Butter flicka..

JAG ÄR SÅ TRÖTT just nu! .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
 
Det hela började med att jag drack en energidricka alldeles för nära på sängdags , vilket resulterade till 0 sömn inatt. På det skulle jag upp tidigt och pendla mig fram till tenta-salen. Stötte på motgång redan innanför tenta-salen , då vi inte fritt fick välja vart vi ville sitta. Detta resulterade till att jag som alltid helst sätter mig längst bak i ett hörn fick sitta i mitten/mitten av rummet , ett väldigt störande moment för mig under hela tenta-tiden. När den väl var över var det dags att ta sig ner till stationen och pendla hem igen.
 
FRAMME MED NÅGRA EXTRA MINUTER innan tåget skulle ankomma går jag bort till butiken på stationen för att köpa ett jojo student-kort , men nehe då var jag tvungen att köpa det någon annan stans. När jag kommer dit ser jag den långa kön **pust** ..Min tur , disskuterar ett bra tag med kvinnan innanför båset innan hon får för sig att säga att jag måste ha ett foto som hon kan klistra på en lapp som skall kunna visas upp vid behov , gaah räcker det inte med körkortet liksom x( Nu blir jag sur.. Detta leder till att jag kommer få åka tillbaka igen för detta vilket innebär att jag trots allt krångel inte tjänar in något på detta denna månaden :(
 
Jaja då åker jag väl hem då , trött som jag är. Tåget borde komma in nu.. men nej , tåget är försenat sedan en timme tillbaka.. Ah men va f*n..! Efter det uppkom flera tid-ändringar med mer väntan. Nu blev jag sur på riktigt!
 
Efter två timmar inkommer det 3 timmar sena tåget. Ååh vad skönt! Nu kan jag äntligen äta. Efter att bara hunnit äta en liten smörgås till frukost var jag vid 16-tiden väldigt hungrig.
 
Väl på tåget tror man att man sitter säkert men med enbart en halvtimme kvar med tåg får vi besked om att tåget inte går längre , det är bara att hoppa på en buss. **suck**jag vill bara hem nu**
 
VÄL PÅ BUSSEN kommer ytterligare en ändring om att från inga stopp på vägen bli till ett extra stopp innan man slutstation. **pff**skrattretande** Sista biten blir det till att hoppa in i bilen och köra direkt hem! Min underbara bror , lyckades ändra parkeringstiden åt mig så att jag i alla fall skulle slippa parkeringsböter på detta. Kommer fram och ser den igensnöade bilen som står där och väntar på mig. Mellangången mellan min och en annans bil är väldigt trång , men jag är smidig och klarade av detta , meen det fick mig dock inte på bättre humör. När jag avklarat att borsta bort snön från halva bilen och samtidigt fått känna på hur det är att göra det i motvind (**buhu, kallt!**) kommer det j*vla tåget in.. När det svischar förbi känner jag en djup suck inom mig.
 
Stör mig på kvinnan mitt emot mig som borstar bort snön från sin bil men lämnar kvar snön på taket. En inre röst inom mig skriker "MEN HALLÅ!! Är du dum , den snön kan flyga av när som när du är ute och kör. Det kan exempelvis hamna på bilen bakom och kan i sin tur leda till en olycka..TÄNK LITE SNÄLLA!" Trött och förträngande sätter jag mig i bilen för att sakta men säkert rulla hem.  
 
PUUH , ÄNTLIGEN HEMMA!! Nu rör jag mig inte en meter till!.. -.-








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
|
©Copyright T e s s Von O l s s o n . b l o g g . s e