Have a nice day!

To Do - list

I min uppväxt fram till nu har det hänt många trevliga och lite mindre trevliga saker . Från och med lekis vid 6 års ålder fram till nu vid snart 23 års ålder har jag studerat none-stop . Nu har jag enbart ett halvår kvar som student och jag känner att jag inte har utnyttjat min tid som student på bästa möjliga sätt . Under de senaste åren har det blivit så att så gott som inget annorlunda / nytt / spännande / häftigt / roligt med mera har hänt mig . Därför har jag skapat mig MIN To Do - lista , för att se till att jag gör saker och ting så att jag inte ångrar mig som gamling att jag aldrig gjorde det .

Min To Do - lista är alltså en viktig del i mitt liv just nu och en bit tillbaka för att hålla mig flytande . Den fylls hela tiden på med nya upplevelser eller med bockar efter genomförande .
 
  • Gå igenom en hel matlagningsbok
  • Smaka på sushi
  • Göra egen pasta
     
  • Gå på dansbandsveckan
  • Gå på en reggae-festival
  • Gå på Allsång på Skansen
  • Gå på opera
  • Gå på fotspa med småfiskar
  • Få helkroppsmassage
     
  • Lära mig knyta en slipsknut för ett varaktigt minne
  • Bygga ihop ett yoga-pass och lära mig det utantill
  • Lära mig äta med kinapinnar
  • Blåsa glas
  • Avfyra en pistol/gevär
  • Bli spådd
  • Åka på roadtrip med vänner
  • Åka på safari
  • Knäcka ett ägg på ngns huvud och själv bli knäckt
     
  • Uppleva tyngdlöshet
  • Uppleva norrskenet
  • Sova under bar himmel
  • Se en soluppgång
     
  • Köpa en hängmatta
  • Köpa och genomföra boken , Wreck this journal
  • Köpa och lära mig lösa en rubisk kub
  • Köpa en egen bil och stå skriven på den
  • Köpa en undervattenskamera
  • Köpa en undervattensvideokamera
  • Köpa en Iphone
  • Köpa en Ipad
  • Köpa en kajak
  • Bli husägare
  • Få barn innan 30
  • Skriva och publicera en bok
  • Skriva ett brev till mig själv att öppna vid 30
     
  • Bli fastanställd

  • Flytta till en främmande stad
  • Flytta hemifrån
  • Flytta ihop med någon
  • Säga jag älskar dig till ngn och mena det
  • Göra en familjefilm
  • Ha en walk-in-closet
  • Plantera mitt egna trädgårdsland
  • Hålla en blomma vid liv i över ett år
  • Äga en aloevera-planta
  • Skaffa ett akvarium
  • Testa på squash
  • Testa på gocart
  • Testa på att vindsurfa
  • Testa på att surfa
  • Åka vattenskidor
  • Åka vattenskoter/jetski
  • Flyga luftballong
  • Hoppa fallskärm
  • Köra seggway

  • Åka jorden runt
  • Åka till Australien och träffa en gammal barndomsvän
  • Åka till Thailand
  • Åka på kryssning
  • Besöka alla världsdelar
  • Åka på en klyschig romantisk resa till paris
  • Rida på en elefant
  • Klappa en elefant
  • Klappa och mata en tiger
  • Bära en tiger
  • Simma med delfiner
  • Dricka ur en kokosnöt
  • Ta på Hollywood-skylten
  • Bila längs kusten i USA
  • Snorkla utomlands
  • Bo på ett Hilton-hotell
     
  • Ta examen
  • Ta studenten
     
  • Nakenbada
  • Ha sex i havet
  • Ha sex i ett tält
     
  • Cykla genom hela Blekinge
  • Se ett koutsläpp
     
  • Spendera en heldag på Liseberg
     
  • Åka polisbil
     
  • Ta hål i naveln
  • Tatuera mig
  • Ta körkort
  • Ta körkort för moped
     
  • Bli av med oskulden
     
  • Besöka Ullared
     
  • Bergsklättra minst 20m 
  • Stå och sälja på loppis
     
  • Bli vältränad och uppnå en fetthalt under 20 % av kroppsvikten
  • Springa en mil av välgörenhets skäl

  • Hångla i ösregn
  • Lägga ett 1000-bitars pussel
  • Lägga ett 5000-bitars pussel
  • Åka limousine
     
  • Vara utan internet en längre tid
  • Lana , och sätta mig in i vad det mer eller mindre innebär
     
  • Gå på zoo
     
  • Gå in i en iglo och ta temperaturen
  • Provköra en bil jag inte har råd med
     
  • Göra en lista med mina 66 favoritlåtar
  • Göra en lista med mina 66 favoritfilmer
  • Göra en lista med mina livsnödvändiga 66 ting
     
  • Färga håret rosa
  • Prata med heliumröst
  • Vinna över 75 kr på Triss
  • Bygga en egen sänggavel
  • Dansa på möbler som soffa , säng , bord , köksbänk osv.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
|
©Copyright T e s s Von O l s s o n . b l o g g . s e