Have a nice day!

Kladdmuffins med fyllning !

Då mina tankar var någon annanstans idag , passade jag på att baka lite.. Det fick bli kladdmuffins , men denna gång med fyllning (klementin , after eight eller hackad choklad)
 
Så gör du:
** Smällt 100 g smör och låt det svalna . **
** Vispa 2 ägg och 2 dl socker . **
** Häll sedan i 2 tsk vaniljsocker , 1 krm salt , 0.75 tsk bakpulver , 4 msk kakao . **
** Avsluta med 2 dl mjöl och det smälta smöret . **
** Här efter brukar jag blanda i ca 70 g hackad choklad och sparar ca 30 g till att strö över de fyllda formarna . **
** Grädda mitt i ugn på 200 grader i 10 min . **
 


Kväller Tess,tack för dit besök hos mig:-d..Ser att även du har lite klurigheter i din blogg,,men mitt huvud funkar inte så bra,,efter fotbollsmatchen mot Tyskland,vi fick pisk..Haé Kram.

Svar: Ja precis :) Ja det såg jag , men du var väl inte med på matchen? Funkar inte huvudet så bra ändå ? ;)
Tess Olsson

2013-10-15 | 23:01:57

gott!

2013-10-16 | 12:43:43






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
|
©Copyright T e s s Von O l s s o n . b l o g g . s e